<33

Cocktail va riktigt unbderbar i dag :')<3
Tränade NH.
Fast jag säger hällre att jag tränar upp mitt ledarsak för Cocktail typ. Så jag ska bli bättre ledare för honom och han ska lita mer på mig. NH är för mig att man ska behandla hästen naturligt och inte bli arg eller slå hästen för den inte gjort som jag vill typ.

Jag gick i alla fall ut i hagen och tänkte igentligen logera men jag hade inte något som fick ner huvudet. Så jag tänkte få han att söka sig ner men han tränade mest sina hals(under) muskler -.- så jag gav upp (A) haha
Släppte han och tänkte busa jaga på han och så han tyckte det var jätte roligt (A)
Vi såg nog ganska galna ut xD Grannens hund fick typ damp och skällde på oss så ägaren ställde sig och kolla på oss då våga jag inte försätta sig försöte träna på lös longering men det funka inge bra xD
Sen innan jag ens började jag logera och så tränade jag lite tryck och släpp och han var duktig :)

Tränade också buga. Jag försökte med det för lääääänge sen men han har mest fått banik så jag slutade och ville inte få han och göra saker när han inte litar på mig. Idag tesade jag cirkus buga. och han var jätte duktig :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0