ridtur

Ridturen gick okej idag ;)
Red utan nosgrimma för han har ett sår precis där nosgrimman sitter.
Han var inte alls villig gick mest och gappade och tyckte inte alls om att jag tog i hans mun -.-
Vart lite sur då lyssna han sen tillbaka då gav jag upp och sluta jobba i "form".
Red ut på en äng där det är en gräsväg som är rolig att rida på.
Där travade jag första, jobbade mycket med skänkelvikningar lite på olika vissa åt båda hållen.
Då jobbade jag inte i form och strunta i hur han gick med huvudet om munnen. :)
Det gick bättre då <3 
Sen tog vi galopp först vänster. Han var lite seg så raca på lite först :D<3
Sen testade vi öppna och slutna (tror jag det är ?;o asså typ när man gör skänkelvikningar i galopp ;O ?)
Hahah jaja han var bajsa duktig i allafall :D<3 Riktigt stolt över honom <3
Sen skrittade jag tillbaka och travade av lite smått <3333


Vad tycker ni om mina DAGENS RIDTUR ? ;)


Bild från när jag galopperar på den där vägen. (bilden är INTE från idag)


Kommentarer
Postat av: malin

öppna o sluta(skolor) är inte skänkelvikningar i galopp, skolor behöver ju inte va i galopp.

hästen ska vara böjd i kroppen när man rider skolor.

t.ex. i en höger öppna går vänster framben och höger bakben i samma spår.

i en höger sluta går höger framben och vänster bakben i samma.

i skänkelvikning ska hästen vara rak i kroppen, bara lite ställd i nacken, och spåra ;)

äh, svårt o förklara när man skriver, lättare om man ser :)

2010-08-07 @ 15:01:21
Postat av: Anonym

måste du göra hjärtan och :), ;D i typ varje inlägg och typ i varje mening, lättare och snyggare att läsa utan :P

2010-08-07 @ 18:33:50
Postat av: elin

tänkte precis kommentera samma sak om öppna/sluta, men de hade någon annan reda gjort,så :P

2010-08-07 @ 23:36:39
URL: http://elolinonh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0