Läs ?

Tänkte bara ta upp en sak som är mycket diskuterar.
Vad man ska kunna för att ha egen häst!

Jag vet själv när jag pratade med en som hade en foderhäst.
(det var innan jag köpte cocktail)
Hon sa att man skulle kunna så mycket om sjukdomar och allt möjligt för att ha egen häst.
Jag kan erkänna nu att jag skulle ALDRIG i hela mitt liv kunna ha egen häst om man ska kunna så mycket om sjukdomar tex.
Nu när Cocktail blev sjuk visste jag inte om det var allvarligt eller inte. Jag frågade flera vad de trodde det var.
Kollade mycket på internet. Man lär sig efterhand. Dessutom blir ingen fullärd.
Jag hade 3 olika medryttar/foderhästar innan jag köpte egen. Men jag har lärt mig mer än vad jag gjort på den tiden jag hade de 3 hästarna.
Det jag vill få ut är att man lär sig eftersom. Våga ta steget och köp en häst fast du är osäker att inte kan allt.
MEN se till att du tex. står i ett stall där ägaren kan hjälpa till / du kan fråga. Eller en bra tränare tex.
Lita på dig själv. Internet har varit min bästa vän om jag är osäker eller undrar något :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0