Puss

Hejsan, tänkte skriva lite om dressyrträningen idag.
Den gick bra. Fast inte mer, han var inte på bästa humöret.
Men det är skönt att dom stunderna kommer när man är på träning.
Så man slipper sitta hemma och rida och bara skita i allt tillslut för man inte orka.
Han var jätte dryg i början men blev så fin i slutet. Jag fick till en jätte fin vänstergalopp på volt en gång.
Han brött av typ hundra gånger sen tog jag mitt spö åh vad fin han blev då. <3
Vi tränade på galoppen mycket idag. I den övningen var det ställningen som var huvudsaken.
Så hästarna blev jätte fina tillslut. I slutet körde vi lite snabba övergångar, volter och sånt. Det är både kul och nödvändigt att göra såna. :)
Lite skillnad (L)
Efter träning snackade vi lite med Astrid (min tränare). Så tyckte hon att jag skulle behöva rida en större/bredare häst så jag känner skänkeln. För nu har jag en tendens att ta in foten mot skänkeln. Hon sa så här nu kommer du säkert bli arg när jag säger det här. Och min första tanke är att hon kommer säga att jag är förstor för Cocktail. Jag sa det också. Hon bah nej så stor är du inte på honom. Men blir du längre/större så är du det men inte nu. Då blev jag super glad. :D Aja till saken igen jag skulle i alla fall få komma på en extra lektion och testa rida en av hennes välutbildade stor hästar. Så vi får se när det blir och hur det går. :D
Alltid kul att rida nya hästar (y) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0