ridturen + bilder <3

Igår red jag inte. Fixa allt i stallet då Cocktail stog lös i stallet och käka kraften :)

När jag vänta på att mamma skulle hämta mig gick jag ut i padocken och träna lite ledarskaps övningar :)
Riktigt duktig är han. Lyssnar väldigt bra på mig och blir mycket lyckligare när jag tränare på det sättet. <3


Idag: Red åsby-rundan som vanligt. Men jag red ut på vägen och trava och galoppera :)
Han har blivigt väldigt pigg nu när vi har ökat kraften men han är helt ok. Tycker det är så kul att galoppera.
Träna på att få han lugn i traven innan han fick galoppera. Han ville gärna inte ta tag i bettet i dag men vi jobbade på bra och han vart riktigt fin efter ett tag :) Försökte få han att byta galopp jag överdrev VÄLDIGT mycket med både skänklarna och viktigen och sånt han fattade inte vad jag ville så han fick damp och sparka bakut i stället (A) lilla buse <3 Hihihi jag slutade då för jag vet ändå inte riktigt hur man SKA göra så aja xd <3

Ridturen i dag var riktigt bra :) faktist känslan var så underbar <3
Red i grimma och grimskaft till hagen men använde den inte <3 Han är så underbar <3 Och jag har bestämt mig att testa rida i halsring om ett tag :) Jag känner att vi är redo för det snart :) <3 Bara inte dom andra stressar upp honom så är han kolugn <3 Hihi



Älskar er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0