aesgf

Amanda om Dag 6 - Det här äter min häst varje dag:
Se upp så han inte får fång när du ger han så mycket kraft, väldigt lätt hänt för att dom får för mycket proteiner.
Svar: En sak jag tycker lite konstigt här är att det står igentligen att han ska få typ 2-3 kg kraft grund plus det andra men vi själva har dragit ner till 1 kg om dan eftersom vi inte tycker han behöver mer.
Asså på vår foderanalys står det att vi ska ge honom 2-3 kg om dagen.
Jag är dålig på sånt här så jag kan inte säga något. Men jag kan säga att vi kommer i alla fall INTE öka på kraften mer.
Nu kom jag på att vi inte ens ger honom 1kg om dagen (A) Jag vet hur mycket han ska ha när jag är i stallet och så men hemma vet jag inte. Han får kanske 0.75 kg kraft grund om dagen (Y)

Kommentarer
Postat av: elisabeth

Han får inte för mycket mat ribban får 2vita typ 1kg skopor morgon och kväll samt typ 10kg hö per dag! (:

2011-01-09 @ 19:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0