Dag 1 - Presentera dig och din häst

Idag ska jag presentera mig och min häst.
Jag heter Emelie Karlsson och bor i en håla vid namn kolsva. Jag går på malmaskolan i världens bästa klass.
Jag bor med min familj i ett hus. Fast min syster har flyttat hemifrån.
Vi har två hundar en är min Simba 2 år snart 3 år Cocker/Cavalier :)
Vi har gått på agility kurser och tävlat lite. Tyvärr så har jag inte haft tid att åka och träna = inga tävlingar.
Sen har vi en golden hund som heter Linus. Han är en gammal sur gubbe på snart 9 år.
Till min underbara häst. Han heter Cocktail och är snart 15 år. Helt sjukt vad tiden går fort.
Köpte honom när han var 13 år ? haha.
Han är mitt liv. Älskar honom. Vi tränar dressyr för Astrid Lamcherth (?) och hoppning för jenny andersson.
Vi har kommit väldigt långt. Tävlat massor. Vi har nollat LC på pay and jump. Nollat LD på lokal tävling.
4 fel på LD+5. Väldigt bra för att vara Cocktail som endast hoppat ett år när jag köpte honom <3
I dressyren har det varit kämpigt. Men nu har vi äntligen kommit igång med träningen och jag har kommit ut på några lokala dressyrtävlingar. Vi har kommit 2:a på en klubb tävling LC:1.
Fått helt okej procent på de två lokala tävlingar vi varit på. Sista klubb dressyren vi gjorde förra året debuterade vi LB :) Fick något på 56% eller något :)
Vi har även tränat ledarskap och testat rida i halsring det är sjukt kul <3
Några bilder:
Hoppas ni gillade det här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0