Dag 2 – Min första häst

Min första häst antar jag dom menar är sin första egna häst.
Så då blir det skriva om Cocktail.
Namn: Cocktail
Född: 1996
Mankhöjd: 142-145cm
Färg: Skimmel
Mor: Corvette
Far: Bistro
Jag köpte cocktail 28 september 2009. Bästa dagen i mitt liv. Dessutom tror jag aldrig jag varit så nervös.
Vi var med på vetrenärbesiktningen och det var läskigt.
Men tillslut satt vi i bilen med en underbar ponny där bak.
Det första halvåret var inte våran bästa tid. Det var väldigt svårt att hitta honom.
När sommaren/våren kom började det fixa sig. Vi älskade varandra.
Vi kom ut och tävla och gjorde många dåliga och bra ritter.
Första lokala tävligen.
Blivit nolla på LC pay and jump. Nollat LD på lokal. Fyra fel på LD+5 på lokal.
Fått 69% på LC:1 på klubb. Kommit tvåa på klubbdressyr LC:1. Kommit på en tredje plats på 70cm klubb.
Så långt har vi kommit. Nästa år ska vi vissa vad vi kan :)
Ni vet mina mål :)
<3

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Sv; Evelinn, men hon var väl bra på sitt sätt ändå men ändå ingen som jag skulle vilja ha som instruktör. :)

2011-01-05 @ 14:04:59
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0