Dressyr !

Dressyrträningen gick väldigt bra idag.
Min ponny var super. När jag red fram var han jätte dryg.
Även lite i början. Men sen gjorde vi en jättebra övning.
Den handlade om att man skulle snabbt kunna ställa om och att få hästen att följa digtyp.
Man skulle ställa hästen utåt på lång sidorna. Mitt på långsidan gör man en volt mot x.
I svängarna på spåret ska man ha hästen ställt inåt. Men på kortsidan ska hästen vara rakställd.
Den passade cocktail väldigt bra. Man får hästen mjuk om fin.
Sen tränade vi på galoppen. Vi minska och ökade volten i galopp. Super jobbigt för cocktail.
Jag höll på att dö eftersom jag fick kämpa som en idiot för att han skulle hålla galoppen.
Haha mina lilla otränade tjockis <3
Han blev riktigt svättig.
bild från film från förra dressyrträningen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

lägg upp film? :pp

2011-01-09 @ 20:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0