Hjälp mig :)

Glömde skriva om när jag var i stallet :)
Jag åkte till stallet och tog in hästarna. Sen tog jag på cocktail longer grejer.
Och sen ett par kör tyglar. Haha, vi tämkörde.
Jag skulle egentligen träna honom med något på baken.
Eftersom förra året när jag skulle testa tolka fick han panik och trassla in sig i linorna.
Men han kom undan utan skakor då. Jag struntade i att försöka mer då. Men under hela tiden sen dess har jag ju tränat ledarskap och vi har lärt känna varandra och nu litar han mer på mig.
Jag kunde tömköra utan problem nu. Fast jag började med att inte linorna låg på baken.
Sen stod jag still och la på linorna och han reagerade inte :')
Sådan härlig känsla. Jag kunde till och med gå helt bakom med lindorna på baken utan att han reagera.
Helt underbart :') <3
Men jag slutade direkt då så han kan gå stolt därifrån. Jag ska försöka igen och gå lite längre då.
Men vi ska inte gå för fort fram.
Älskade ponny <3
En fråga till er:
Hur ska man ha linorna egentligen jag testa lite jag visste inte riktigt någon som kan hjälpa mig ? ;)
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Hjälp mig nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0